Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post-type-by-author.php on line 29

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post-type-by-author.php on line 29

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post.php on line 35

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post.php on line 35

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post-type-by-author.php on line 29

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post-type-by-author.php on line 29

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post.php on line 35

Notice: Trying to get property 'name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/conditions/post.php on line 35

Notice: Trying to get property 'labels' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'singular_name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130
Bli ditt bästa jag - 5 steg till en bättre sömnrutin - Her Way
Notice: Trying to get property 'has_archive' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/archive.php on line 71

Notice: Trying to get property 'labels' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'singular_name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Add Your Heading Text Here

Bli ditt bästa jag – 5 steg till en bättre sömnrutin

Bli ditt bästa jag – 5 steg till en bättre sömnrutin

 

I betalt samarbete med CURA of Sweden.

Sömnen är inte bara en nödvändig aktivitet; den är en av de viktigaste grundstenarna för ditt välmående. Ibland kan yttre (och inre) faktorer påverka din sömnkvalitet. Små steg kan göra stor skillnad och vi har hittat den magiska formeln för att förbättra din sömnhygien – här är våra 5 bästa tips på en god natts sömn.

 

1. Låt ditt sovrum vara din mysiga oas

Förvandla ditt sovrum till en mysig oas av avkoppling genom att sänka temperaturen.

Att ha rätt temperatur i sovrummet är inte bara en fråga om komfort – det är en vetenskaplig princip. Statistik visar att en sval rumstemperatur är optimal för att främja djupare sömn. Så, justera termostaten och skapa en sval och mysig oas för en god natts sömn. Investera i behagliga sängkläder och ge dig själv den bästa presenten – en fridfull och bekväm sovmiljö.

 

4. Mörklägg Ditt Sovrum för Optimal Ro

Skapa en sovande oas genom att mörklägga ditt sovrum. Mörka gardiner eller persienner kan göra en enorm skillnad genom att blockera ut störande ljus och skapa en perfekt miljö för en ostörd natts sömn.

 

3. Tyngdtäcket – din Sömnhjälte 

En ny studie från Uppsala universitet visar att användandet av ett hjälper till att öka melatoninet hos friska vuxna. Det underbara hormonet signalerar till din kropp att det är dags att slappna av och med hjälp av ett tyngdtäcke optimerar du även din biologiska klocka för en bättre natts sömn. Att bädda ner sig i sängen med ett tyngdtäcke är som att omfamna en varm och lugnande kram – precis vad du behöver för att slappna av. Omfamna tyngdtäckets magi och justera din sömnrutin för att skapa en verkligt lugnande nattsömn. 

 

4. Skapa En Avkopplande Sovrutin

Sömn är inte en händelse du ska bocka av på din to do lista; det är en nödvändighet för att både kropp och sinne ska samspela i harmoni.  

Ge din hjärna en chans att slappna av innan läggdags med hjälp av en avkopplande kvällsrutin, för att signalera till din kropp att det är dags att släppa dagen och förbereda sig för återhämtning. Djupa andetag, avslappnande musik, en kort meditation eller varför inte varva ner med en härlig bok och svepa in dig i ett ? Du väljer de alternativ som passar dig bäst för att skapa den ultimata avslappningszonen. CURA of Sweden erbjuder ett brett sortiment av tyngtäcken, kuddar, madrasser och sängkläder som kan förgylla din sovrutin.

Se denna ritual blir som en bilnyckel för att stänga av dagen och starta din inre motor för avkoppling.

 

5. Digital Detox Innan Läggdags

Sluta slåss med de digitala skärmarna och ge din hjärna en chans att slappna av innan läggdags. Undvik att titta på telefonen eller datorn minst en timme innan du går och lägger dig. Det hjälper din hjärna att sakta ner och förbereda sig för en fridfull sömn. Redo att ta steget längre? Låt ditt sovrum vara en skärmfri zon, där varken dator eller mobiltelefon får spela huvudrollen.

Genom att integrera dessa fem steg i din sömnritual kan du skapa en stark grund för att vara ditt bästa jag varje dag. Sömnen är inte bara ett måste; det är en investering i dig själv. Så, ta kontroll över din nattsömn och låt den bli en av framgångsfaktorerna som gör dig redo att erövra världen varje morgon!

 

Text Nathalie Rajic

Du kanske även gillar

Add Your Heading Text Here

När vi hörde talas om den digitala sömnkliniken Learning to Sleep, visste vi att detta var ett gäng som vi ville prata om sömn med! Förutom att Learning to Sleep erbjuda digitala KBT-behandlingar för individer med etablerade sömnproblem, sitter teamet bakom detta genialiska företag även inne på en mängd kunskap som kan hjälpa just dig att sova bättre.

Add Your Heading Text Here

När vi hörde talas om den digitala sömnkliniken Learning to Sleep, visste vi att detta var ett gäng som vi ville prata om sömn med! Förutom att Learning to Sleep erbjuda digitala KBT-behandlingar för individer med etablerade sömnproblem, sitter teamet bakom detta genialiska företag även inne på en mängd kunskap som kan hjälpa just dig att sova bättre.

Add Your Heading Text Here

Själva syftet med att vara huvudkaraktären i sitt eget liv handlar inte om att se resten av världen som oviktiga roller. Det är en fin balansgång mellan att sätta sig själv först samtidigt som man också vill tänka på dem runt omkring sig. I grund och botten tror vi att man i första hand måste ta hand om sig själv för att kunna ta hand om andra.

Add Your Heading Text Here

Själva syftet med att vara huvudkaraktären i sitt eget liv handlar inte om att se resten av världen som oviktiga roller. Det är en fin balansgång mellan att sätta sig själv först samtidigt som man också vill tänka på dem runt omkring sig. I grund och botten tror vi att man i första hand måste ta hand om sig själv för att kunna ta hand om andra.

Add Your Heading Text Here

I SAMARBETE MED MINDFULLY. Visste du att naturen och naturnärvaro kan hjälpa dig att stressa av och varva ner? Vi har haft äran att prata med Petra Ellora Cau Wetterholm, legitimerad psykolog och grundare av Scandinavian Nature and Forest Therapy Institute (SNFTI) och Shinrin-Yoku Sweden, om skogens helande kraft, vad naturkontakt har betytt för henne, samt hur just du kan ta hjälp av naturen för att finna ett inre lugn.

Add Your Heading Text Here

I SAMARBETE MED MINDFULLY. Visste du att naturen och naturnärvaro kan hjälpa dig att stressa av och varva ner? Vi har haft äran att prata med Petra Ellora Cau Wetterholm, legitimerad psykolog och grundare av Scandinavian Nature and Forest Therapy Institute (SNFTI) och Shinrin-Yoku Sweden, om skogens helande kraft, vad naturkontakt har betytt för henne, samt hur just du kan ta hjälp av naturen för att finna ett inre lugn.

Notice: Trying to get property 'has_archive' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/archive.php on line 71

Notice: Trying to get property 'labels' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'singular_name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'has_archive' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/archive.php on line 71

Notice: Trying to get property 'labels' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'singular_name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'has_archive' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/archive.php on line 71

Notice: Trying to get property 'labels' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Notice: Trying to get property 'singular_name' of non-object in /home/mrzaaohf/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php on line 130

Mer inspiration till din inbox!